Over ons

Wat als er een externe partij bij u komt die zegt dat ze de “beste AI” hebben, maar de chatbot het verschil tussen “jij” en “ik” blijkbaar nog niet weet. Of een partij die een aantal open source modules aan elkaar heeft geklikt, maar niet kan uitleggen wat er echt onder de motorkap gebeurt. Hoe breng je deze producten echt verder? Dan nog niet te spreken over de term “deep learning”, een naam die je wellicht de indruk geeft dat de software dan wel uit zichzelf stappen onderneemt. De markt kent veel ronkende termen, maar de context van kennis en kunnen ontbreekt vaak.

”A fool with a tool, is still a fool“

Iemand zei ooit eens tegen mij “In de IT kunnen veel dingen automatisch, maar niks gaat vanzelf”. En dat is waar. Ook een jarenoude IT uitspraak “A fool with a tool, is still a fool” is tot vandaag nog vaak van toepassing. In de markt van Artificial Intelligence is vooral fundamentele kennis van mensen die de algoritmes besturen en weten hoe je algoritmes kan toepassen in de werkwijze van je organisatie, belangrijke differentiatoren voor het succesvol implementeren van AI.

Technologie moet iets oplossen

Met meer dan 18 jaar ervaring en ontwikkeling in o.a. zoektechnologie, Natural Language Processing, Online Marketing, Growth Hacking en Conversational AI weten we dat er veel komt kijken bij het implementeren van succesvolle technische oplossingen binnen grote bedrijven.

We zien vaak dat technologie wordt aangeschaft voordat het helder is welke oplossing het gaat bieden voor de business en voor klanten. Technologie die uiteindelijk ineffectief wordt toegepast en vrijwel nooit een succes kan worden. Wij onderzoeken eerst de probleemstelling en kiezen van daaruit het meest bruikbare gereedschap om tot een effectieve, succesvolle oplossing te komen. En bij gereedschap hoort ook een werkwijze die de eindgebruiker wil, begrijpt en waarmee de eindgebruiker makkelijk om kan gaan. Zonder goede executie en adoptie, heeft goede technologie geen nut.

Ons DNA

Cornelistools B.V. is eind 2019 opgericht met een wetenschappelijke en dienstverlenende doelstelling. Helpen zit in ons DNA, net zoals een hart voor technologische ontwikkeling. Deze combinatie maakt dat we niet alleen onze klanten graag persoonlijk verder brengen met onze innovatieve technologie, het maakt dat we in het geheel veel verder willen kijken dan bestaande conventies en gedachten binnen de markt. Met ons platform verkennen we nieuwe grenzen van technologie waarmee we nieuwe mogelijkheden creëren en een nieuwe marktstandaarden willen neerzetten. Vrijwel al onze omzet gaat naar nieuwe Research & Development.

Onze technologie ontwikkelen we volledig zelf. De software die wij ontwikkelen bestaat immers nog niet en we ontwikkelen software die meer kan oplossen dan waar de beschikbare software zich in beperkt. Fundamentele kennis, probleemoplossend vermogen en een pragmatische mindset zijn essentieel voor het bedenken van bruikbare en vernieuwende oplossingen. Een bijkomend voordeel, technologische afhankelijkheid van grote derde partijen hebben we niet.

Focus

Onze core focus is Conversational AI voor de Nederlandse taal. Een sterk groeiende markt met vraag, maar ook noodzaak tot nieuwe ontwikkeling. Zolang computers nog niet kunnen praten op het niveau zoals wij dat willen, bouwen we verder. Gerelateerd daaraan is onze vakkennis in NLP, Taalwetenschap, Analytics, Data Science, Zoekmachines en Gamification. Vakgebieden die we binnen Conversational AI veelvuldig inzetten. Schroom vooral niet om met ons contact op te nemen om mogelijkheden te bespreken. Uw probleem kan onze expertise zijn.